fbpx
התקשרו עכשיו: 054-4281550
  • Facebook
טאי צ'י – לימודים סדנאות והרצאות
  • בית
  • טאי צ'י
    • אודות הטאי צ'י
    • רוצים ללמוד טאי צ'י?
      • טאי צ'י מודיעין
      • טאי צ'י רמת גן
    • מאמרים על טאי צ'י
    • השיטה שלנו
  • אמנות לחימה סינית
    • אמנות לחימה סינית רכה
    • טאי צ'י
    • שינג אי
    • פה קווה
    • צ'י גונג
      • מאמרים על צ'י גונג
      • טסאן טסואן
    • השיטה שלנו
    • פילוסופיה סינית
      • מאמרים
  • רפואה סינית
    • אודות הרפואה הסינית
    • הקליניקה
    • מאחורי הקלעים
  • בלוג
  • צור קשר
  • בית
  • טאי צ'י
    • אודות הטאי צ'י
    • רוצים ללמוד טאי צ'י?
      • טאי צ'י מודיעין
      • טאי צ'י רמת גן
    • מאמרים על טאי צ'י
    • השיטה שלנו
  • אמנות לחימה סינית
    • אמנות לחימה סינית רכה
    • טאי צ'י
    • שינג אי
    • פה קווה
    • צ'י גונג
      • מאמרים על צ'י גונג
      • טסאן טסואן
    • השיטה שלנו
    • פילוסופיה סינית
      • מאמרים
  • רפואה סינית
    • אודות הרפואה הסינית
    • הקליניקה
    • מאחורי הקלעים
  • בלוג
  • צור קשר
טאי צ'י – לימודים סדנאות והרצאות
  • בית
  • טאי צ'י
    • אודות הטאי צ'י
    • רוצים ללמוד טאי צ'י?
      • טאי צ'י מודיעין
      • טאי צ'י רמת גן
    • מאמרים על טאי צ'י
    • השיטה שלנו
  • אמנות לחימה סינית
    • אמנות לחימה סינית רכה
    • טאי צ'י
    • שינג אי
    • פה קווה
    • צ'י גונג
      • מאמרים על צ'י גונג
      • טסאן טסואן
    • השיטה שלנו
    • פילוסופיה סינית
      • מאמרים
  • רפואה סינית
    • אודות הרפואה הסינית
    • הקליניקה
    • מאחורי הקלעים
  • בלוג
  • צור קשר
  • בית
  • טאי צ'י
    • אודות הטאי צ'י
    • רוצים ללמוד טאי צ'י?
      • טאי צ'י מודיעין
      • טאי צ'י רמת גן
    • מאמרים על טאי צ'י
    • השיטה שלנו
  • אמנות לחימה סינית
    • אמנות לחימה סינית רכה
    • טאי צ'י
    • שינג אי
    • פה קווה
    • צ'י גונג
      • מאמרים על צ'י גונג
      • טסאן טסואן
    • השיטה שלנו
    • פילוסופיה סינית
      • מאמרים
  • רפואה סינית
    • אודות הרפואה הסינית
    • הקליניקה
    • מאחורי הקלעים
  • בלוג
  • צור קשר
הפעל השהה

הפעל השהה

06/02/2015 12:32 תגובה אחת

הפעל השהה

play pauseשתי פונקציות אלה, השייכות לעולם המכשור הטכנולוגי, מוכרות ללא ספק לכל אחד. לחצן אחד להפעלה ואחד לשהייה – הפסקת המירוץ. הדרך בה אנו מתפעלים מכשירים הנה, מן הסתם, בבואה לדרך בה אנו פועלים ונוהגים כבני אדם. אחרי הכול, אנו המצאנו את הטכנולוגיה על מנת שזו תשרת אותנו.

בעולם המקיף אותנו בו אנו פועלים ומתנהלים ניצבים בפנינו אלפי משימות אותם עלינו למלא ואין ספור בעיות אותם אנו נדרשים לפתור. את רוב רובם של המשימות והבעיות אנו פותרים בדרכים קבועות הידועות לנו משכבר ושהוכיחו את עצמן. אנו מפעילים אסטרטגיה מסוימת, תבנית קבועה של דרך לבדיקה, חשיבה ופתרון, כמו "קאטה" – כפתור הפעל. רק לעתים רחוקות מאד, אם בכלל, אנו עומדים בפני הצורך להמציא או לאמץ קאטה חדשה. זו משימה מאד קשה.
כמה קאטות אנו יכולים להפעיל בעת ובעונה אחת או בכמה משימות אנו מסוגלים לטפל בו זמנית? מחקרים עכשוויים טוענים שבעצם אין דבר כזה ריבוי משימות או "מולטיטסקינג" ושבן אדם לא יכול להתרכז ביותר מדבר אחד בזמן אחד. כשבן אדם עושה שני דברים באותו זמן, המוח שלו פשוט קופץ מדבר לדבר ובחזרה כך שבעצם הוא מבזבז זמן על אותם מעברים ופוגע בריכוז של שתי המשימות.

לכן, כשאנו פועלים על משימה אחת – לחצן הפעל, רצוי ללחוץ על לחצן השהה של שאר המשימות, כך שהמשימה שעל הפרק תזכה במרב תשומת הלב שלנו.

בטאי צ'י זה די ברור לנו אך גם לא ברור. ברור לנו שכאשר אנו מפעילים את התנועה של הטאי צ'י – לחצן הפעל, אנו צריכים להשהות את שאר המחשבות כדי להתמקד בהפעלת תנועת הטאי צ'י. אך מצד שני, זו קאטה קבועה ואנו מזרימים את תנועותיה טוב למדי, אז למה לא ניתן, תוך כדי קאטה, לקפוץ לפרקי זמן קצרים או ארוכים ולהפעיל שדות מחשבה אחרים ולשוב לטאי צ'י לאחר מכן?

שיתוף
« הקודם
הבא »
תגובה אחת
  1. רפי צלליכין 07/02/2015 בשעה 20:07 הגב

    בחיי היום יום אנו רגילים לעבוד עם המח- עם החלק החושב.מעטות השיטות והדרכים לעקוף באופן מודע את פעולת החשיבה של המח והניסיון שלו לקחת פיקוד על הכל. הטאי צי היא אחת הדרכים המאפשרות לנו את זה.
    בנוסף אם אתה כבר עושה משהוא אז תהיה שם ותעשה.אם אתה מפעיל את הגוף תהיה מאה אחוז בבית תהיה נוחך.אינך יכול להיות מודע לגוף במאה אחוז ולחשב מחשבות אחרות.
    צלליכין רפי

השארת תגובה

ביטול

הבלוג

טאי צ'י רוחני

בסופו של דבר כשאנו מתרגלים טאי צ'י, מה אנו מתרגלים? -אנו מתרגלים את הגוף. אנו מבצעים את תבנית התנועה דרך

הכל ולא כלום אודות הצ'י

זה בלתי אפשרי להבנה כאשר אנו נוטלים אבן בניין מתוך מבנה תרבותי מסוים ומנסים להתבונן בו בקונטקסט תרבותי אחר. לכן

האם טאי צ'י רלוונטי

בשל פער תרבותי וחוסר ההבנה של המדייה לא זוכה הטאי צ'י במקום הראוי לו בקטלוג ה"פעילות הגופנית". עדיין שבויים אנו

להיות או לא להיות

טאי צ'י אינו תרגול של ה"מה" אלא של ה"איך". ה"איך" עונה על השאלה איך נוצרת התנועה, איך היא מתארגנת, איך

התינוק והאמבט

כן גשקו – לא גשקו? האם ההשתתפות בגשקו היא טפלה ומיותרת ולכן אנו יכולים לוותר עליה בלב שקט או שהיא בכל

מה הצורך שלי הדרך שלי

מהו ה"כאב" שלנו שהתרגול שלנו עונה עליו. האם יש לנו בכלל "כאב" כזה? ? אנו שמקדישים משאבים לא מבוטלים וגם

מי יפתח את תיבת האוצרות

תיבת עץ פשוטה למראה, לא גדולה ולא קטנה, ארוזה בשק בד פשוט עשוי פשתן...

ההנאה שבדרך 2

אם לא די לי בכך שהסלט טעים? מה אכפת לי איזה ירקות ואיזה תבלינים הכניסו בו?

ההנאה שבדרך

הרי כבר סבא פרויד קבע שאנו חיים מתוך חיפוש מתמיד אחר המהנה והמענג והתחמקות מתמדת ממה שמביא סבל או כאב.

משחקי ילדים

אם אנו מפסידים אנו מתבקשים שלא לקחת את ההפסד ברצינות רבה מידי ולא לראות בזה משהו אישי כי “זה רק

הקאטה שלך השתנתה

שינוי הוא חלק מהקאטה. אך איך אפשר לדעת אם השינוי הוא טוב או רע?

ירצו יאכלו…

תגובה ככלי ללימוד טאי צ'י. טאי צ'י כאינטראקציה עם עצמי ועם הסביבה.
הרשמו עכשיו לניוזלטר

בדוק את תיבת הדואר הנכנס או את ספאם כדי לאשר את המנוי שלך.

Theme by Pojo.me - WordPress Themes
Design by Elementor
Call Now Button
גלילה לראש העמוד
loading ביטול
ההודעה לא נשלחה - יש לבדוק את כתובת האימייל שוב!
בדיקת אימייל נכשלה, יש לנסות שוב
מצטערים, האתר שלך אינו מאפשר שיתוף תוכן באמצעות האימייל
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס