שבוע -4
להיטות וחרדה
שיחות בחצר
שו: אני מבין את הרעיון של “דרך הביניים”, אבל בלי להיטות, בלי תשוקה – שום דבר לא יתממש בעולם.
מו: להיטות זו אנרגיה עצומה, ויש לנהוג בה זהירות. ככל שתטפס גבוה יותר על עץ, כך תגדל החרדה מנפילה. החרדה יכולה לאזן את הלהיטות. אבל כדי לאזן אתה חייב לדעת את המקור, אחרת אתה רץ כמו עכבר מצד אחד של הכלוב לצד שני.
יומן טאי צ’י
“מעלה מטה, לפנים ולאחור, הכול אחד”
דחפתי לפנים עם כל הלב וכדי שהדחיפה אכן תוכל להיקרא דחיפה – העברתי את משקל הגוף מעט קדימה.
לא הבנתי מדוע הביט בי המורה כאילו דרכתי לו על הבהונות.
“אתה יכול לדחוף ככה לפנים” אמר לי “אבל ככל שתרחיק לדחוף, כך תהיה פגיע יותר כי השורש שלך הולך ונעקר. וכשאתה פגיע, החרדה גדלה ומחזירה אותך לאחור ואז אתה עוד יותר פגיע.
במקום לרכון קדימה, השאר לשבת בבטחה מאחור והישען אל תוך שורש עץ החיים. שלח קדימה את הכוונה שלך והיא כבבר תעשה את העבודה”.
רופרט טגאמי
יותר משאהבה לעמוד על הבמה לאורם הנוקב של הזרקורים ולהזיע מתחת לאיפור הכבד, אהבה לשבת בחברת מעריציה ולהתבשם בתשומת ליבם. ואכן היה למה לשים לב – היא הייתה יפה כלבנה במלואה. לדידה, זה היה ייעודה – לשמש מוקד להערצה ותשומת לב. וכדי לממש ייעוד זה, אין היא צריכה לעטות את מסכת האיפור הכבדה של דמות תיאטרלית זו או אחרת אלא די לה בכך שהיא מגלמת בחן את טיבעה האמיתי.
מבחינה מקצועית היא לא הייתה מאור גדול, כך הסכימה גם היא בליבה, ובכל זאת, לעצם הופעתה על הבמה המוארת הייתה השפעה מאגית שריתקה את כל צופיה.
שלוש שנות אימונים מפרכים עברו עליה מאז החליטה להקדיש את חייה לתיאטרון, אבל אלה לא היו לשווא. בכך הייתה בטוחה. הניסיון שרכשה והתובנות שהיגיעה אליהן ממקור ראשון הבהירו לה היטב מהי דרכה של נערה מהפכנית הרוצה למלא תפקיד משפיע על במת החיים.
היא הרגישה כמו נמר המצטנף אל הקרקע, מוצנע בצילו של שיח, מוכן לזינוק הגורלי. הדם הלם בעורקיה בגאון, משוחרר מעכבות. אם זה מה שהם רוצים, זה מה שהם יקבלו. לפתע שנאה אותם כל כך, עד כדי בחילה.
מ. מאגו